Alla inlägg den 30 september 2008

Av Lina - 30 september 2008 17:40

på väg på jobbet i stormen

I söndags gick jag på mitt sista frukostpass. Det hade snöat under natten och det hade börjat storma ganska rejält, men mysigt var det med lite mörker och den vita snön!


Efter frukosten började slutstädet! Vi delade in oss i städ- och matlag för att göra det så effektivt som möjligt. Jag fick börja med att tvätta lakan, kuddar och täcken samtidigt som jag städade alla gästrummen. Till lunch värmde vi på tre sorters soppa (rester) och till det hade jag baka scones =)


mina nybakta scones


Sen var det bara att fortsätta med sina sysslor fram till middagstid (Ja, vi hade ju förstås en liten fikapaus halv fyra oxå) Till middag blev det tre-rätters!!!! Vi måste ju få lyxa till det lite iallafall när det är städdag! Till förrätt serverades västerbottenostpaj, till huvudrätt blev det falukorv med snabbmakaroner (som blev mycket uppskattat av resten av personalstyrkan! Vi har läääängtat efter "vanlig" mat! haha)


stekt korv är aldrig fel 


och till efterrätt gjorde vi en "specialare" som innehöll vanilj-fäboglass, marabou schwezernöt-choklad, marschmallows och en knäckig chokladsås som serverades i vinglas!

  

gott gott gott =)


Igår städade jag i omklädningsrummen, duschrummen och bastun. Var tvungen att skrubba alla lavastenar med ett konstigt och starkt medel så jag blev helt groggy. Det kan aldrig vara bra att använda så starka rengöringsprodukter. Men sen var det fika och Matilda hade gjort semlor!


Temlor


Det går så mycket lättare att städa om man får något gott som belöning. Jag tror alla tänker så....


Idag har vi inte behövt göra så mycket, vi är nästan färdiga nu. Imorse städade jag personalhuset tillsammans med Ola och sedan har jag tvättat och strykit örngott och dukar.  Nu är det bara våra rum kvar och det städar var och en själva. Alla är trötta och slitna efter en hel säsong men ändå glada!


alla är trötta men glada



 Så här fint var det här på Blåhammren imorse!!


Fint väder, solen skiner ute












Det känns tråkigt att lämna Blåhammaren imorgon, men samtidigt är det jätteskönt. Jag har faktiskt lite hemlängtan och längtan efter Erik. 


skylten


Här är alla (nästan) som har jobbat på Blåhammaren sommaren 2009! Tack för att jag har fått lära känna er! Jag hoppas att vi kan fortsätta hålla kontakten i framtiden! Ni är ett roligt gäng! =)


alla mina jobbarkompisar


Tack alla ni som har läst och kommenterat mina inlägg! Det har varit så kul och spännande med bloggen! (jag rekomenderar er andra att blogga)  Men bara för att mitt jobb är slut här betyder det inte att jag kommer att sluta blogga! Fortsätt och besök min sida så får ni se vad som händer här näst... Jag har sökt jobb som receptionist och som arbetsledare på Holiday Club i Åre. Jag hoppas jag får det! Det låter som ett roligt och intressant jobb. Kanske jag kan fortsätta jobba med events där senare.... 


Kram kram













Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards