Alla inlägg den 21 september 2008

Av Lina - 21 september 2008 12:00

Jag var ledig i torsdags och fredags. Jag hade ju tänkt att åka ner till Erik i Åre, men bestämde mig för att stanna eftersom jag hade så ont i halsen + att det är golvrenovering i stugan som Erik hyr. Så i torsdags, trots lite halsont, ville jag gå ut på en kort tur för att få lite luft... jag och Malin gick över Getvalen, mot Snashögarna och Tväråklumpen, och därefter mot Getryggen och Ulvåtjärn, därifrån tillbaka till Blåhammaren. Det blev en ganska lång promenad på 1.5 mil, ca 4 timmar var vi ute. Vädret var fint, med lite vind. Vi hittade kritvita renhorn som vi lekte lite med....




Jag som ren?




















I fredags bjöd Storulvå fjällstation in alla gäster och personal på årets surströmmingsfest. Jag anmälde mig på en gång! Jag längtase efter surströmming....faktiskt! Jag fick med mig Rebecca och Matilda, mina jobbarkompisar (sörlänningarna som inte äter surströmming, hatar lukten, men som jag imponerade såg smakade på den trots allt) Vi började med att ta en dusch och bastu när vi kom fram, därefter åt vi middag med efterrätt(för "grunda" lite)  och klockan nio började surströmmingsfesten. Det var en mycket trevlig kväll med roande underhållning (även om vi stod för det mesta av den!!!) och trevligt sällskap. Bilder kommer jag att ladda upp senare.






Matilda och Rebecca på väg mot surströmmingsfesten

Av Lina - 21 september 2008 11:51

Så här vackert kan det vara här i fjällen på höstenStenrösen med vackra höstfärger omkringGetryggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards