Alla inlägg under augusti 2009

Av Lina - 27 augusti 2009 23:12

...och det känndes skönt faktiskt att komma hem. Jag hade lite hemlängtan ett tag. Jag åkte "hem" till Boda i fredags (fick lift av några kompisar som åkte från Sthlm). Erik skulle ändå ha sin årliga lumparkräftskiva så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra hela helgen där i Norrköping. Innan jag åkte hem hann vi med en hel del. Mycket tid gick åt till att åka runt och hälsa på Eriks kompisar, men vi var även på Smultronstället i Sörping med hela tjocka släkten och käkade glass =), vi gick på Arbetets museum och tittade på olika utställningar och vi shoppade loss i stan en dag. På torsdagkvällen följde jag med Eriks syster Kajsa och hennes vänner på Rix FM-festival. Vi hade tur med vädret, soligt och varmt, och i tre timmar blev vi underhållna av massor av olika artister såsom EMD, Agnes, Martin Stenmarck, Måns Z och mina gamla idoler Lilli & Susie. Kanonbra!! =)


I helgen när jag var hemma så hälsade jag på en kompis i stan, Josse, och vi hade liten tjejsnack och tittade på filmen Flashdance! Varken jag eller hon hade sett den!!


Eftersom jag har varit så toksugen på surströmming så länge nu så tog jag och bjöd kusinerna och några vänner på surströmmingsfest hemma i gammelhuset i Boda. Det blev en mycket trevlig kväll!!


I måndags bestämde jag mig för att åka hem till Såå eftersom jag längtade hem och jag hade mycket att göra innan jag skulle börja jobba igen. Tvättade bilen både in- och utvändigt innan jag åkte till stan för att storhandla (det är ju svindyrt på affärerna här i Åre!!) Svängde förbi Aspås för att hälsa på och då blev jag bjuden på middag där. Kul att träffa syrran och hennes barn också en sväng! Kom hem på kvällskvisten och det kändes så skönt att få landa! Erik kom hem också strax efter mig. På tisdagen var jag ledig så jag packade upp all packning, tvättade flera maskiner, storstädade och fixade i ordning här hemma så allt skulle bli grett tills jag började jobba. Kom in på jobbet igår vid 14-tiden och det såg rätt så okej ut i butiken, men inne på lagret var det KAOS! Det var bara att starta storröjning!! (eftersom jag skulle beställa varor och hade ingen aning om vad som fanns hemma) Distriktchefen för Time-kedjan kom upp och hälsade på och vi gick tillsammans igenom årets siffror. Det ser riktigt bra ut! Vi har ökat omsättningen och marginalkronan har höjts! Det är kul att se vilket resultat man har gjort! Allt slit har lönat sig och det känns skönt!


Idag är jag hemma och är sjukskriven! Hade fruktansvärt ont i halsen igårkväll när jag kom hem från jobbet. Jag tog några tabletter och drack en massa te, men tydligen hjälpte inte det. Har nästan haft migrän idag så jag har bara legat i soffan framför TV:n och sovit av och till... Fy f*n va typiskt! Jag vill inte vara sjuk, jag hatar det! Även imorgon ska jag vara hemma och kurera mig så jag orkar med helgen. Nu ska jag gå å sova...

Av Lina - 19 augusti 2009 18:10

Har varit i Norrköping i en vecka nu snart. Vädret har varit okej, solen skiner men det har blåst rätt så mycket. Idag är den bästa dagen hittills. Jag och Erik har varit på stan och shoppat. Jag köpte ett par baggy-jeans och en scarf. Erik köpte en snygg rutig skjorta och ett par snygga Nike-skor. När vi kom hem lade jag mig på gräsmatttan och solade, jätteskönt! och nu är vi snart på väg ut på stan igen. Norrköpings Augustifest startar idag och vi tänkte gå ut och äta och sen gå och strosa runt lite vid Strömmen. Klockan tio startar SM i Musikfyverkerier.


Tidigare vi veckan har jag gjort lite allt möjligt. Bland annat så var jag på Löfstad slott med Eriks föräldrar (medans Erik var ute och paddlade kajak med sina kompisar). Vi fick en guidad tur både i slottet och en ute i trädgården. Iförrgår besökte vi Arbetets Museum i Industrilandskapet och igårkväll käkade vi glass på Smultronstället i Söderköping med hela släkten. Mycket tid har gått åt till att hälsa på släkt och vänner och det har varit så trevligt.


På fredag åker jag hemöver och Erik åker ut till Lönö, deras sommarställe, för han ska ha sin årliga kräftskiva med sina gamla lumparkompisar och då får inte jag vara med. Jag åker till Åre från Stockholm med några kompisar och sen åker jag "hem" till Boda för att hälsa på familjen och några vänner. Börjar jobba igen på måndag :( Längtar inte alls


Foton kommer när jag är hemma igen....

Av Lina - 12 augusti 2009 09:45

Det var 1996 som jag var här sist. Klassresa i 9:an. Jag kom inte ihåg vad vi gjorde här, men jag minns att det var kul! Några flashbacks har jag fått... avenyn, Maritiman, Volvo mm. 


Igår var vi på Volovomuseumet och sen gick vi på stan (Avenyn). Det är Göteborgs kulturkalas nu i dagarna och det är uppträdanden lite överallt samt utställningar och montrar med mat och dryck! Härligt! Igårkväll såg vi Lahle på Götaplatsen och den tjejen är grym! Och det bästa av allt, det är gratis!  


Nu ska vi antingen åka Paddan och gå på Maritiman, världens största flytande museum (båtar, marinen mm.) eller så åker vi ut till skärgården för att mysa.  

Av Lina - 6 augusti 2009 11:33

Nu har det lugnat ner sig på hotellet igen och det är rätt så skönt nu med bara ett par hundra gäster... ! Det ska bli skönt att få två veckors semester igen. Åker neröver, mot Göteborg på söndagkväll. Där ska vi hälsa på några kompisar till Erik och mig. Där ska grabbarna åka runt på olika flygplansmuseum och vi damer får väl roa oss med lite andra saker som shopping, åka spårvagn å sånt :) Vi kanske åker ner till Halmstad en sväng också för att sola å bada lite. Det ska bli en kanonfin augusti som det verkar och jag hoppas verkligen det blir så. Jag behöver lite sol nu efter en tråkig juli!


Jag funderar även på att åka till Oslo också för att hälsa på Ida eller så åker jag till Eskilstuna på en countrykonsert med Alan Jackson och Jill Johnson. Det vore grymt att se den! men än så länge har jag inget sällskap.


Min semester hänger i en massa lösa trådar så jag vet inte vad som händer... vi får väl se. Kan vara roligt att ta lite som det kommer oxå!


Nu ska jag cykla iväg på jobbet....


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards