Alla inlägg under december 2013

Av Lina - 29 december 2013 20:50

Fredag den 13:e 2013 var ingen otursdag för min (vår) del. Det var den bästa dagen på mycket mycket länge. Det var dagen efter stormen (Ivar) och solen sken. Det var på förmiddagen som det hände nånting stort. Jag hade inga förkänningar men helt plötsligt, när jag satt på toa, gick vattnet!! Åkte in på BB och tre och en halv timme senare var hon född. En liten tös som var så söt! Hon vägde 3350 g och var bara 48 lång. Vi har inget namn på henne ännu.


 


   


Förlossningen gick jättebra. Vi åkte till Boda dagen efter (på lördagen) för att sedan åka tillbaka på söndagen för att göra pku- och hörseltest, även läkarundersökning. Det var en fin flicka sa dom =)

Åkte hem till Undersåker på söndagkväll och på måndagen firade vi min födelsedag. Jag fick en spark av Erik och barnen. Jag har haft en del huvudvärk, spänningshuvudvärk, pga jag spänner käkarna och gnisslar tänderna på nätterna och när jag ammar. Det är fruktansvärt jobbigt men jag har en bettskena iallafall som hjälper lite grann. Men denna huvudvärk tar snart knäcken på mig. Det är jättejobbigt. Dessutom blir man ju helt dåsig av amningen och seg i huvet (amningshjärna kallas det visst för!).


Maja tycker såklart att det är jättekul med en lillasyster. Hon är där och pysslar om, ger nappen, gungar vaggan, syttar och tröstar hela tiden. Hon är helt fantastisk. Hon kommer att bli en jättebra storasyster till lilltösen.


     




Av Lina - 18 december 2013 00:22

Här ser man en del av det gamla golvet och en del av det nya golvet... snart är det färdiglagt. Bara hallen och kattvinden kvar nu.

SEN är det inte mycket kvar att göra. Eller? Det börjar iallafall synas att det snart är klart. Elen ska kopplas in, elementen ska målas, taket i hallen måste målas en gång till och trapphuset ska målas. Trappan får vi fixa till lite senare.

Och jag bara längtar nu till att vi (läs jag!) ska få börja inreda! Det blir spännande.

Av Lina - 2 december 2013 12:29

Nu räcker det!! Nu får det vara nog!! Nu är det faktiskt dags att ta och titta ut! Jag gör vad som helst... Jag var på gympa med Maja igår och då rekomenderade en förälder där att jag skulle prova göra kullebyttor. Jag gjorde EN, sen såg jag stjärnor. Annars så stökar jag på här hemma, går promenader, springer i trappor, målar (det jag orkar med alltså!) m.m


Jag har provat hoppa också och då såg det ut så här

       

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards