Alla inlägg under juli 2012

Av Lina - 21 juli 2012 12:13

Då var takkupan på plats! Äntligen! Så fint det blir.

Nu ska panel spikas upp men först måste den målas och det blir min uppgift idag. Jag målar bräderna nere på marken för jag har ingen lust att sitta på taket och måla. Är liiite höjdrädd!

Måste köpa ett fönster också, även 2 stycken till sovrummen där uppe. Sen ska vi göra klart invändigt... jag vill att vi blir klar till jul men då skrattar Erik bara... han tror alltså att det inte blir klart tills dess! Jag ska försöka hjälpa till lite mer nu när jag mår bättre. Värken i ländryggen och höfterna har nästan helt försvunnit nu :)

Skaffade nya glasögon för 2 veckor sedan och sen jag började använda dessa så har jag känt mig bättre... tänk om jag har gått och spänt mig på nåt onaturligt sätt pga mina ögon och att det nu har släppt!?! Får väl se...

Av Lina - 16 juli 2012 21:43

Så här såg vi ut när vi var på en 2x30-årsfest för några helger sen.

Fred och Wilma Flintstone!
Jabba dabba dooo!!

Av Lina - 16 juli 2012 18:23

Tiden går så fort tycker jag nu när jag har börjat jobba (heltid). Hur ska det då bli senare då vi bådar jobbar? Erik är hemma med Maja fortfarande men den 3 september startar "allvaret", då har vi två veckor inskolning på dagissen kör vi... Jag har inte bloggat på snart en månad och det är inte likt mig men jag har faktiskt inte haft tid eller ork. Bloggplatsen har faktiskt gjort en App till telefonen nu så det kanske blir lättare att blogga nu, från mobilen.


Maja är 15 månader och är HELT OTROLIG! det finns inget annat som kan beröra mig så som hon. Hon "pratar" och berättar, skrattar och skojar och samtidigt är hon väldigt bestämd av sig och blir riktigt arg om hon inte får som hon vill... det här blir ingen lätt match! Hon är så kärvänlig och har inga problem med att träffa folk. Hon tar gärna hand om de mindre barnen och gör lika dant som de äldre barnen.


                                         

Bilderna är från Midsommarhelgen ute i Fannbyn 



Här hemma rullar det på med renoveringen... det är mycket kvar att göra och det går sakta men säkert framåt. Eriks pappa och mamma är här nu så det ska väl gå mycket snabbare nu när både snickaren och barnvakten finns till hands =) Har fått bygglov till att göra en takkupa på huset, där badrummet ska vara. Det kommer att bli så bra när det är klart. Nu är det svåra att välja mellan kakel, matta eller våtrumsskiva!


Hittills i sommar har jag hunnit med en fika på Hembygdsgården i Åre tillsammans med Anna min jobbarkompis (Maja följde också med), ätit surströmming, varit på Bilbingo i Häggenås (Midsommardagen), besökt en hel del Loppisar och  Sommarauktioner. Har försökt att hinna med trädgården också men det växer ju som bara den här. Det är roligt att se att allt jag sådde tidigare har växt upp så nu är det dags att börja skörda spenaten och dillen! Hoppas det snart kommer jordgubbar! =) Förresten har jag blivit erbjuden ett växthus av grannen som inte vill ha kvar det. Problemet är att det är just nu helt igenväxt och kanske är svårt att plocka ner. En hel del fönsterrutor är också trasiga. Men det hade ju varit kul med ett litet växthus, vi får väl se vad som händer...


   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards