Alla inlägg under januari 2009

Av Lina - 30 januari 2009 22:49

Förra helgen var jag ledig och då var jag ute med Erik och hans två kompisar från Norrköping på en skotertur under lördagen och lite skidåkning på söndagen. Vädret var inte det bästa men det gick bra ändå. Roligt hade vi iallafall =)


skoteråkning på Renfjället


Jobbade sedan måndag till onsdag, var ledig två dagar och då gjorde jag inte någonting speciellt, åkte inte ens mer än 5 km skidor. Det var så skönt att ta det lugnt ett tag. Idag på jobbet var det inventering! Och det är sååå tråkigt!! Det är hur mycket som helst som ska räknas. Jag hann såklart inte bli klar med det så imorgon fortsätter det.... Pust!


Ja, det här med Erik! Jag förstår att det börjar bli lite tjatigt men nu är vi tillsammans igen kan man säga.... Det har varit lite kris ett tag mellan oss kan man väl säga men nu känns allt helt fantastiskt igen. Jag håller tummarna för att det ska hålla den här gången. Jag tänker inte förklara här på bloggen hur allt har gått till för så personliga grejer vill jag inte avslöja här. Jag är, eller vi är rättare sagt, jättelyckliga nu och vi är som nykära igen. Det känns fantastiskt skönt. Jag ska snart flytta till min nya lägenhet, om två veckor, men det dröjer nog inte länge förrän jag flyttar in i stugan i Såå tillsammans med Erik =) Han måste bara sätta igång och bli klar med renoveringen av övervåningen först innan jag kommer annars så ryms vi inte där tror jag.

mina fina rosor som jag fick av Erik


 

Det blir bara fler och fler bloggar (-e) och jag vet inte hur jag ska hinna med och läsa allas. Men nu har jag hittat några som jag kommer att ha som favoriter i vinter; Min frisör Martina har börjat blogga om Åre, min gamla jobbarkompis från Blåhammaren Maja har börjat blogga om sitt liv och äventyr på fjällstationen Saltoluokta och Blåhammarens egna snickare, Mattias, ska ut på en stor expedition nu i vårvinter. Han ska uppleva hela  Skanderna på bara några veckor. 130 mil genom Sverige, på skidor!! Starten går om en månad! Dessa tre bloggar ska jag fortsättningsvis följa. Vill ni det också så är det bara att klicka på namnen så kommer ni till deras sidor.


Nu ska jag lägga mig och läsa mina nyinköpta tidningar; Åka Skidor och Utemagasinet. Ska bli spännande läsning!


mina nya goggels




Av Lina - 22 januari 2009 17:58

Guuuud så fint det var i backen idag! Jag är så glad att jag fick vara ledig och få en riktigt bra dag på skutan!! Egentligen skulle jag ha åkt till Sundsvall på en Time-kurs, genom jobbet, men det blev inställd pga av för få deltagare. Därför fick jag permis från jobbet. Erik, min jobbarkompis, följde med och vi åkte från 10 till 15.30 så nu är jag heeelt slut i kroppen! Ska bli skönt att slöa ikväll. Erik hade tid på Spa i eftermiddag och det lät ju inte helt fel det heller, men det får bli en annan gång för min del.


Här kommer lite bilder;

guu så vackert det är här


Godolen i solskenet


lunch vid Hummelstugan 

profilbild 

kram kram

Av Lina - 16 januari 2009 21:39

Här har det inte hänt så mycket sen sist.... bara jobbat! I  onsdags var jag i och för sig ut på krogen en sväng med några vänner och vi har jättekul! Dansade som fanken på Werséns =)


I helgen är jag ledig och jag ska åka hem till Östersund och Boda. Ska skura golven i lägenheten och sen lämna igen nyckeln till Östersundsbostäder. Besiktningen på den är på tisdag och jag hoppas inneligt att det går igenom för nu orkar jag inte hålla på med den längre. Min nya lägenhet i Åre får jag tillgång till andra veckan i februari och det ska bli hur skönt som helst! Det jag inte ser framemot är själva flytten! Det är sååå tråkigt och sååå jobbigt.


För att lära känna mig lite bättre går det att läsa nedan--- saker som är typiskt mig! 


4 av mina favoritprogram på TV
- Let´s Dance

- Efterlyst

- OutSiders

- Nyheterna

4 saker jag gjorde igår 
- jobbade

- körde bil

- hälsade på en vän

- tittade på Arn 2



4 saker som jag ser fram emot
- skidåkning

- turåkning

- Fjällfesten

- fester

4 av mina favoritmaträtter

- Spagetti & Köttfärssås

- Mammas hemlagade pizza

- Älgfilé

- Kyckling



4 saker på min önskelista
- Sovsäck

- Tält

- Långfärdsskridskor

- En egen lägenhet/hus

Av Lina - 12 januari 2009 21:38

Idag har det varit en bra och härlig dag. Jag vaknade vid 10, fick äntligen lite sovmorgon! Och sovit gott hade jag också gjort, för en gångs skull....


Karin, en tjej som jag träffade i Norrköping i somras på ett bröllopp, var i Åre och hon hörde av sig när hon var i backen och undrade om jag inte skulle hänga med en sväng. Och så blev det. Åt en snabb frukost och på med kläderna, kutade ut till skidbussen och sen iväg upp till skutans topp för att där möta upp Karin och hennes kompis Lisa.


jag vid Rödkullen 


Föret var tipptopp, över förväntan faktiskt. Många har ju sagt att det är så isigt i pisterna men det märkte inte vi av. Gondolen upp till toppen var öppen en stund och där var de bästa åken också. Inte så mycket folk så det blev aldrig några långa köer i liftarna heller. Temperaturen låg runt nollan och det blåste lite, men det gjorde inget. Vi åt lunch på en mysig liten restaurang i backen vid Ullådalen som hette Bustamoons. När liftarna stängde bar det iväg på After Ski. Vi tänkte gå på Dippan men de hade stängt så det fick bli Bygget istället. Vi kom lagomt till Marmeladorkestern skulle börja spela. Där röjde vi på i över en timme och var helt svettiga när vi gick därifrån.


utsikt från Lundsrappet 


Ikväll har jag varit hemma och tvättat lite kläder. Ska ta ett skönt bad nu och ta hand om min onda kropp... förutom lite träningsvärk i musklerna så har jag fått ont i höger fot. Jag tror jag har haft helt fel skor på mig när jag har jobbat så det har hänt nåt med foten. I lördags kunde jag knappt stå på den. Det gör förbaskat ont! Helst skulle väl jag behöva vila, men vem kan sitta inne när det är toppenskidåkning utanför fönstret?


Den där lägenheten som jag var intresserad av att hyra i andra hand är fortfarande av intresse. Ikväll ringde killen faktiskt upp mig och frågade om vi kunde träffas på onsdag och göra upp.... =) Jag blev överlycklig! En egen lägenhet i Åre!! En tvåa! Den var ju lite dyr (6000kr) men om Erik min jobbarkompis flyttar in så blir det inga problem! Han är gärna på säger han! Det skulle bli hur skoj som helst och då får jag äntligen bjuda upp några kompisar också!


Imorgon har vi (äntligen) ett personalmöte. Jag undrar hur det kommer att gå? Det har varit lite upp å ner och mycket oklarheter som måste redas ut, så det ska bli skönt att ventilera allt som man undrar över. Visst fick jag lite utklarat häromdagen då jag hade en liten diskussion med chefen angående mig och butiken. Det är nu meningen att jag till 90 % ska arbeta i butiken och resten av tiden jobba med administrativa uppgifter som behövs göras för butiken. Han tyckte jag gjorde ett bra jobb och att jag fick (nästan) fria händer till att utveckla butiken hur jag ville. Det känns ju roligt och det ska jag göra också, så fort jag får lite mer kött på benen och har varit iväg på kurser. Den 22/1 ska jag och Prinya (min arbetsledare i repan) till Sundsvall på en Time-kurs.


Av Lina - 9 januari 2009 18:49

...jag ska blogga! Det var ett jäkla tjat Rebecca! Jag hinner ju inte... vissa av oss måste ju jobba, medans andra bara springer på yoga! ;)


Jag har äntligen städat klart lägenheten i Östersund nu, den ska bara besiktas innan nästa kan ta över. Skööönt! Och appropå lägenhet så har jag eventuellt en tvåa på gång i Åre, dock i andra hand, men ändå. Det skulle vara så gött och få nåt eget. Den är ganska stor =) men dyr :( Jag måste nog bli sambo med någon om jag ska ha råd att bo där. Eftersom det nu är slut med Erik !! så får jag hitta någon annan. Min jobbarkompis Erik ! är intresserad och det skulle faktiskt vara hur kul som helst att bo med honom. (Det var han jag berättade om i ett tidigare inlägg). Han är rolig och trevlig.


Ja, angående mitt förhållande med Erik (min f.d pojkvän - bara för att vara så tydlig som möjligt) så är det slut mellan oss, igen. Det funkade helt enkelt inte. Jag ville satsa och flytta ihop m.m men tydligen ville inte han det och då ser jag ingen anledning till att vara tillsammans. Eller har jag blivit kräsen? Tror inte det... jag har haft ett jättebra tålamod i flera månader men nu orkar jag inget mer. Så enkelt är det.


Har inte hunnit med någon mer skidåkning, jättetråkigt, men sant. Förra veckan snöade det som fanken, mycket puder!!!, men då var jag tvungen att jobba på dagarna och nu regnar det igen och termometern visar på + 4 grader. Lite tråkigt blir det då!! Och inte vill jag ge mig ut i skidspåret heller för där är det säkert glashalt. Vill inte riskera någon skada. Därför blir det inte så mycket tränat. Jag kan ju gå på gymmet på jobbet men det är såååå tråkigt tycker jag. Jag blir knappt svettig när jag är där, så tråkigt är det. Jag går någon promenad lite då och då, men de borde också vara fler, men när man jobbar så mycket (har varit ovanligt mycket nu i jul och nyårshelgen) så är jag ganska så trött när jag kommer hem och då vill jag bara vila. Mina fötter svider och rygg å nacke värker. Inte nog med det så har jag haft en dunderförkylning i snart två veckor, men nu börjar det kännas bättre som tur är.


Ikväll ska jag bara vara hemma i Duved och ha riktigt fredagsmys med mig själv, alla andra är borta och vet inte vart.... Ska nog se Let´s Dance (ännu ett program man måste följa) men jag hade hellre velat vara hemma i Boda ikväll. Det är nämligen dans med Jannez i Häggenås ikväll och Ständut Blakk ska spela i pausen i baren. Det har varit en tradition sedan många år tillbaka att åka på "Trettondagsdansen i Häggenås" med förfest i Boda hos Linda och Johan, med bad i badtunna! Hoppas att dom som ska dit får skoj!


Imorgon jobbar jag igen, 7:30 till 16:00, och sen blir det kalas. Erik (min jobbarkompis) har fyllt år nu i veckan och han ska bjuda några av sina vänner på middag på Fjällpuben här i Åre. Men först ska det bli After Ski på Fjällgården, vilket jag tyvärr kommer att missa eftersom jag jobbar, och sen ska vi bada, basta och ställa oss i ordning på H C. Efter middagen blir det säkert fortsatt fest ute på någon krog skulle jag gissa. Det kommer att bli hur kul som helst!! =) Börjar inte förrän 16 på söndag så jag kan/ska nog ge järnet (eller ta flera järn!!) Jag var in en sväng på JC här i Åre nu efter jobbet för att försöka hitta nåt som jag kan ha på mig imorgon. Jag hittade faktiskt en marinblå jeanskjol, en lila blus och ett linne på halva reapriset. Betalade endast 250 kr för allt, vilket klipp!!





Av Lina - 2 januari 2009 20:40

Det blir inte så mycket bloggande nu för tiden för min del. Jag har bara jobbat och därför har inget speciellt hänt, förutom nyårsaftonen då.


Jag var ledig efter julhelgen och då var jag bara hemma för att ta det lugnt och vila upp mig. Var dock på krogen på fredagen med min jobbarkompis Erik, vilket var kul. På söndagen åkte jag lite skidor, både på längden och utför, innan min Erik kom tillbaka från sin julhelg i Norrköping. Med sig hade han sin kompis Henke och hans flickvän Linda.


På nyårsafton jobbade jag mellan 7 och 16, och på kvällen blev det en god middag hemma hos Erik. Jag åkte ner till Åre by senare på kvällen då Erik skulle iväg och jobba. Henke och Linda stannade kvar hemma. Jag hamnade först på Holiday Club där min vän Anna och hennes vänner skulle uppträda. Därefter gick jag vidare till en jobbarkompis, Kamilla, där det var lite fest. Tolvslaget firade jag med några tusen andra personer på Åre torg. När fyverkerierna var slut gick vi ut på krogen, men det var inte så skoj faktiskt. Jag hade fått ont i halsen och var trött. Kom dock inte hem förrän 4-tiden. Nyårsdagen var jag ledig och då gjorde vi inte så mycket, hängde i Eriks stuga och tog det lugnt.


Igår var jag och Erik ut på en liten skotertur. Han har lånat hem en skoter för att provköra den för att eventuellt köpa den. Han har inte riktigt bestämt sig än hur han ska göra. Men roligt var det att köra. Jag tror jag måste ha en egen, om jag ska stanna kvar här i fjällen ;)


Ska jobba imorgon men på söndag är jag ledig igen och då ska det bli mycket skidåkning. Då måste de flesta nyårsturister ha åkt hem och backen är tom och liftköerna borta. Idag har det vräkt ner snö hela dagen, så det lär nog bli skön åkning med mycket puder. Vädret annars har varit dimmigt och blåsigt, några minusgrader och ibland några plusgrader.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards