Alla inlägg den 5 september 2008

Av Lina - 5 september 2008 19:24

Begravningen på min morbror Elon har nu varit. Det var en mycket vacker begravning med mycket sång, musik och många avsked från nära och kära. Ca 130 personer deltog i kyrkan. Efteråt var det middag med kaffe och tårta i kyrksalen i Lit. Flera vänner ställde upp och höll tal, berättade om sina minnen av Elon. Både sorgsna och glada berättelser fick vi höra.


Jag är övertygad om att framtiden i Boda inte kommer att bli densamma utan Elon, men vi kommer att klara oss ändå och vi får behålla och minnas studerna vi hade tillsammans med "storbonden".


Imorgon ska jag tillbaka till Blåhammarens fjällstation. Jag börjar jobba igen kl. 15. Jag tar tåget till Enafors från Östersund kl. 06.58, transfer till Storulvån och därifrån måste jag vandra 12 km. Pust, hur ska jag orka jobba imorgon?!?! Det är fullbokat i helgen igen och tror också att vi kommer att slå nya rekord =)


Jag jobbar t o m den 28/9 för då vi stänger för säsongen, men sen blir det säkert några dagar till för storstädning. Första helgen i oktober ska vi till Umeå på personalresa och då ska vi bl.a rida islandshäst. I höst/vinter vet jag inte vad det blir för mig men troligen blir jag kvar i Åre (hoppas på det iaf). Igår innan jag åkte hem till Lit var jag på två anställningsintervjuer i Åre, en på Manpower som söker en arbetsledare för SkiStar och den andra var för en receptionisttjänst på SkiStar. Intervjuerna gick jättebra tyckte jag. Några timmar senare ringde de från SkiStar och erbjöd mig jobbet som receptionist :) Roligt! De sa att jag hade gjort en riktigt bra intryck på dem och att de aldrig skulle tveka att anställa mig. Jippi!!! Jag blev riktigt glad, men jag vet inte än om jag ska ta det, har några veckor på mig att fundera. Det finns många andra jobb som jag hellre skulle vilja ha.... vi får se vad det blir framöver.


Nu ska jag gå ner och umgås en stund till med min familj. Skriver mera snart...


kram kram


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards