Alla inlägg under april 2009

Av Lina - 16 april 2009 10:57

Nu har påskfirandet avtagit här i Åre och på hotellet. Det känns skönt. Det har varit riktigt mycket folk i farten och det har varit stressigt hela tiden. En dag med fint väder fick vi under hela påskhelgen och det var på Påskafton. Då var det så lugnt och skönt inne på hotellet eftersom alla gäster var ute istället. Badet var nästan tomt på folk. Jag jobbade i receptionen den dagen. Jag hade mycket att göra på långfreda´n så jag hade lite ont i huvudet när jag kom hem. Gick och lade mig tidigt men när jag vaknade igen så hade jag fortfarande huvudvärk. Jag tog 2 Ipren och sen åkte jag iväg på jobbet igen. Värken gick över en liten stund men den kom tillbaka vid lunchtid. Då tog jag fler värktabletter men den här gången gick det inte över, så jag blev mer och mer yr och illamående. Ibland, några gånger per år, får jag en fruktansvärd migrän (oftast pga stress). Jag var därför tvungen att åka hem och lägga mig. Jag sov hela dagen, hela kvällen och hela natten. Det var otur att detta hände just på påskafton då vi hade bäst väder =(


Nu känns det bättre men jag har ont i magen ganska mycket. Jag vet inte vad det beror på men jag tror det har nåt med stressen att göra... kanske jag håller på få magkatarr igen. Sen kan det bero lite på att jag drack mjölk, åt fil och hade grädde i maten när jag var hemma i Boda på Annandag påsk. Jag slutade dricka vanlig mjölk för några månader sedan eftersom jag ofta kände en magknip och uppsvälldhet. Jag antar att jag är laktosintollerant. Jag ska försöka boka en tid hos distriktläkaren och göra någon typ av undersökning (om det går att se vad det är för fel)


Idag har jag och Erik varit till Undersåker på husvisning. Det är ett ganska stort och fint 50-talshus som är till salu där. det Är inte så mycket gjort sedan det byggdes och därför behövs det göras lite renovering, men det är mest småfix som t ex. att tapetsera om, lägga nytt golv, byta fönster mm. Jag skulle kunna tänka mig att bo där faktiskt. Det är ett lugnt och bra område med fin utsikt ner mot Indalsvälven och det är ganska stor tomt till. Jag ska förbi banken lite senare idag och kolla om vi kan få ta ett lån. Utgångspriset är 800 000kr men det lär nog bli bud på närmare en miljon för det huset skulle jag tro.


Imorgon ska jag till optikern igen och kolla mina ögon. Jag har inte använt linsen så mycket på slutet, mest för att jag jobbar och på hotellet går det inte att använda linsen, ögat torkar ihop.. eller vad man ska säga. Jag har den när jag är ledig och är ute för då funkar det. Istället för månadslinser så ska jag välja dagslinser. Då blir det inte lika dyrt tror jag eftersom jag inte kommer att använda linsen varje dag. Vi får väl se hur det går...


Till helgen jobbar jag, igen. Jag minns inte sist jag hade en ledig helg... Det hade varit roligt att få vara ledig nästa helg (vilket jag inte är) får då är det Fjällfest på Storulvån samt Vårforum i Vemdalen. Det är mycket man missar när man måste jobba...  Jag ska prova byta lite pass, men det är svårt. 


Den 3 maj har vi, Projektkören i Undersåker, konsert i Undersåkers kyrka, tillsammans med Frida Öhrn (som slog igen med Relese me i SAAB-reklamen) Det kommer att bli skoj! Var på körövning igårkväll och det är skitroligt och låtarna passar mig perfekt. Lite blusesgrass/countryrock-stil med låtar gjorda av Dolly Parton, Dixi Chicks, Johnny Cash mfl. =) är är länken till vår hemsida www.projektkoren.se så får ni se vad det är för nåt jag håller på med.


Nu ska jag kolla om jag har fått min kamera levererad hit till Åre och sen ska jag på banken och sen jobba... 

 

Kram kram


Av Lina - 7 april 2009 20:54

Jag har i princip bara jobbat sedan sist jag skrev. Det blir bara mer och mer folk på hotellet ju närmare påsken vi kommer. Den här veckan kommer att vara den värsta av dem alla! Jag har varit ledig måndag och tisdag men ändå har jag varit in och jobbat några timmar. Jag har dels beställt massor av varor och dels har jag städat butiken. Jag vill ju att det ska vara fint och trevligt att handla i vår butik =)


Idag har jag och Erik varit iväg på en härligt skidtur uppe i Ullådalen. Vi skidade till Lillåstugan och käkade en våffla var. Mums va gott!! =) Solen sken och värmde i ansiktet och föret var toppen (tack vare klister!)


skidtur på Mullfjället


Nu ska jag bli bjuden på en god middag av Erik, köttfärssås och spagetti! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards