Alla inlägg under februari 2011

Av Lina - 24 februari 2011 19:07

Björne! Försiktig, sårbar och med riktigt stor mage...

  

                                                   


Det händer mycket konstigt i kroppen nu har jag märkt. Det är inte bara fysiskt...  Det sitter mycket i huvet också och jag antar att det är hormonerna som spökar!


Det är jobbigt att jobba, jobbigt att sova, jobbigt att sitta, jobbigt att stå och jobbigt att tänka.... Det är alldeles för svårt att förklara så jag tänker inte ens ge mig på ett försök här att förklara heller. Behåller det för mig själv. Har iaf varit till läkaren idag och han sjukskrev mig i ett par veckor framöver för att jag ska kunna vila upp mig.

  

Av Lina - 19 februari 2011 11:15

Så här kan det se ut nu hemma hos oss en helt "vanlig" kväll...


    


Gott med glass!! =)

Av Lina - 16 februari 2011 14:30

I måndags var det Alla    Dag men det blev inte så mycket firande den dagen. Jag åkte hem tidigare från jobbet för jag hade huvudvärk (migrän?) och E var tvungen att jobba över för att det hade skett en bilolycka här i närheten. Det gjorde därför inte så mycket att inte fick fira denna dag, hade ändå inte planerat in nåt viktigt.


Men igår kom E hem med blommor till mig! Jag blev överlycklig!! =)

Rosor och lijor! De var så vackra... och gissa vad överraskad jag blev!


    



Av Lina - 9 februari 2011 10:57

Sitter och surfar runt lite på nätet och undrar vad jag ska göra idag... solen skiner ute så jag borde ju gå ut och ta en promenad iallafall. Funderar också på att baka lite matbröd för nu är allt slut... kanske gör det i eftermiddag istället!

  


Tänkte åka ner till HC och simma lite också för att mjuka upp ryggen och magen lite. Har varit iväg flera gånger de senaste veckorna och det är så skönt. Igårkväll var jag på sista längdåkningsträningen och åka ca 3km. Idag är jag så stel i höftböjaren och magen är stor och spänd så det blir nog skönt med en simtur.


Har även bokat tid för en klippning halv två idag. Har inte varit iväg till frissan sedan i november tror jag... ska klippa av ganska mycket, men spara luggen (tror jag!)


Ikväll är jag bjuden på Aftonbladets årliga kick-off-vinter-tävlings-fest (genom Time-butiken) Tidigare har vi varit på Wallamans men i år ska den hållas på HC i SportsBar. Alla som köper en tidning får en liten Kexchoklad med blåbärssmak. Skitgod är den för jag har redan tjuvsmakat på den!! =)


Hmm.. när ska jag hinna ta den där promenaden då?


Av Lina - 1 februari 2011 20:18

Det känns som om att vi inte har förberett oss så mycket ännu för den ankommande babyn förutom att vi har läst lite i boken vi fick av barnmorskan samt några gravid- och föräldratidningar. Vi har kollat på Blocket efter vagnar och vi har varit in på Babyproffsen för att kika på olika typer av vagnar också, men så mycket mer än så är det inte... och nu är det "bara" 8 veckor kvar! shit! Det börjar kännas som att det är dax att fixa lite saker NU!


Jag har faktiskt skrivit ner lite tankar och "viktiga händelser" i en bok som jag köpte när jag fick veta att jag var gravid. Det kan vara kul för barnet att läsa sen om vad vi har varit med om. Tänkte även göra ett litet gravid- fotoalbum.

  


Förra veckan när vi var i stan passade vi på att köpa lite babykläder. Handlade både nytt och på secound hand.


    



                                                         


Idag var vi på vår första Föräldrautbildnings-träff tillsammans med barnmorskan Max och 8 andra mammor med respektive. Vi ska alla ha i mars och april månad och jag är först ut av alla! Vi presenterade oss för varandra och vi pratade därefter om våra förväntningar, behov och vilka förändringar vi står inför och hur vi tror det kommer att se ut om 3-4 månader. Det var riktigt trevligt faktiskt. Kul att få se de andra, lära känna dem och dela erfaranheter. Ska nu träffas en gång i veckan fram till mitten av mars nångång.


På lördag tänkte jag åka in till stan igen för att kika runt på fler vagnar och testköra lite. Det är ju en djungel det här med att välja vagn. För- och nackdelar är det med allt verkar det som. Har iaf insett att jag måste utgå ifrån mig själv och Erik vilket behov vi har och hur vår situation kommer att se ut. 


                     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards