Alla inlägg den 11 september 2008

Av Lina - 11 september 2008 17:41

Det var väldans blåsigt ute, men det var samtidigt jätteskönt! Solen stack fram mellan molnen och värmde kinderna. Tog med mig Olas (kock/jobbarkompis) två hundar så det blev en rask och varm promenad. Rebecca och Aslak föjde också med... =)

Nu väntar bastu och middag... jag tror det var lamm idag, igen! Jag som inte tycker att det är gott med lamm. Jag ska kolla om det inte finns älggryta kvar sen igår.


kram kram

Av Lina - 11 september 2008 15:13

Idag har jag jobbat frukostpasset och det har gått bra. Jag fick börja tidigare eftersom det var en grupp som skulle ha frukost redan halv åtta. Det gick bra, men det var riktiga "filurer" som var med i gruppen. Jag och Rebecca har fått konstiga kommentarer och frågor under hela frukosten. Men jag gissar att det måste få vara så ibland också. Sedan städade jag restaurangen, foajén och entrén. Därefter bakade jag muffins. Det var inte helt lätt när man för första gången ska använda sig av stora köksmaskiner... Samtidigt skulle jag ta hand om dagsgästerna som kom hit och ville ha fika/service. Har haft mycket att göra och tiden har bara sprungit iväg. Nu sitter jag på kontoret, på vindsvåningen, med Rebecca och bloggar igen... Det är lika roligt att blogga nu som från början... särskilt roligt är det när man får hälsningar från personer som man absolut inte trodde läste bloggen... fortsätt med det!


Det blåser fortfarande fruktansvärt mycket, men jag tror det är lite varmare nu. Solen skiner iallafall. Ska ta en promenad med hundarna snart och sen väntar ett varmt och skönt bastubad. Det ska bli skönt med en hel kväll ledigt faktiskt.


Idag är det 7 år sedan det var den tragiska händelsen i USA (9/11) och mina tankar har varit där borta någonstans... tänker mycket på de anhöriga till de drabbade och på hur det skulle vara om det där aldrig hänt. Då hade inte kriget i Irak inte heller startat tror jag. Då hade det inte vara lika svårt och fördjävligt i dessa länder som det faktiskt är idag. Jag hoppas kriget snart slutar. Vi får väl se vem som blir den nästa presidenten i USA och om det blir någon ändring.


Jag tänkte sammanställa omröstningen som jag har haft nu mellan 23/8-11/9

"Har du någongång varit i Jämtlandsfjällen?" löd frågan och svaren är:

Ja, en gång 4,3 %

Ja, flera gånger 52.2 %

Ja, t o m på Blåhammaren 30,4 %

Nej 8,7 %

Vill inte 4,3 %

Vet ej 0 %


Tack alla ni 23 st. som har röstat! Det var roligt att det var så många av er som hade varit här på Blåhammaren och i Jämtlandsfjällen. Tur att ingen svarade vet ej. Det är ju bra att ha med sig minnen härifrån. Tråkigt är ju att några inte vill uppleva fjällen... Nu ska jag starta en ny omröstning, men jag vet inte om vad än... har ni några tips?


Kram kram





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards