Alla inlägg under november 2009

Av Lina - 23 november 2009 23:46

I lördags var det fotbollsturnering i Duvedshallen och jag var med ett lag tjejlag från Holiday Club. Det var 4 tjejlag och ca 12 killag. Vi vann alla kvalmatcher så vi var klara till final med en gång, men tyvärr forlorade vi med 1-0 :(


    


Därefter blev det bad och bastu nere på Holiday Club och efteråt var det buffémiddag och fest på Villa Tottebo. Det var jätteskoj! Dessvärre skulle jag upp och jobba på söndagen så det blev en tidig kväll för mig. Erik kom och hämtade mig halv ett ungefär.


Idag har jag och Erik putsat alla fönster och jag har dammsugit och dammtorkat överallt. Vill ju göra lite fint till första advent. När jag var klar tog jag fram adventsljusstakarna och lite annat julpynt. Det blev lite tidigt i år men det gör inget för inatt har det snöat. Det blev så fint och mysigt här hemma nu =) 


Ikväll har jag tränat Bodypump och Bål (rygg och mage) och det är så skönt så här efteråt!

Av Lina - 17 november 2009 23:37

Idag har jag, Anna och Sara (jobbarkompisar) julbakat, tro det eller ej. Vi bakade lussekatter och pepparkakor! Det var riktigt roligt. Den rätta julstämningen försökte vi få genom att spela julmusik, dricka glögg och julmust. Jag hade till och med tagit fram min julstjärna (i plast) och ställt den på matbordet. Jag vet inte riktigt om det funkade, men gott var det iallafall! =)


    


Ikväll har jag varit på fotbollsträning i Mörsil. Vi är ett gäng som ska ställa upp i en fotbollsturnering som är i Duvedshallen på lördag Åre souccer Cup. Först spelar vi turneringen och senare blir det bad och bastu på Holiday Club och därefter ska vi på Tottebo och käka middag och eventuellt festa loss lite... Det ska bli skoj!

Fick en rejäl lårkaka under uppvärmningen så jag hoppas att den försvinner (eller gör mindre ont) tills på lördag, annars så gick det rätt så bra med tanke på att jag inte har spelat på flera år nu.


Imorgon ska jag ut och åka långfärdsskridskor, antingen på Åresjön eller på Åhnsjön. Vi får se vart isen är bäst! Det ska bli skoj!

Av Lina - 14 november 2009 21:28

...jag i soffan framför dumburken, igen, ensam, utråkad och less. Jag jobbade idag 7-14 och jag var så trött när jag slutade så när jag kom hem la jag mig i soffan och slumrade till någon timme. Jag är snorig, täppt i näsan och trött i kroppen. Det är förkylningen som inte har gått över. Erik jobbar, han skulle sluta sju men var tvungen att jobba över. Jag hyrde en film på ICA, Änglar & Demoner (har läst boken!) och tittade på den. Jättepigg klockan åtta så då tog jag fram dammsugaren och körde igenom en sväng, storstädade badrummet och sen när jag var klar med det så visste jag inte vad jag skulle hitta på. Då slog jag på TV:n igen och då såg jag ju att jag nästan hade missat hela Dansbandskampen... attans! Tittade på slutet och nu sitter jag här.... väntar på att Erik ska komma hem. Jag jobbar 7 till 14 imorgon igen så det är ingen mening att gå ut heller! Suck!


I torsdags kom min mamma upp för att hälsa på en sväng. Hon fyllde år i oktober så jag hade bjudit upp henne hit till Åre för att jag tyckte vi skulle ha lite "mor och dotter-tid" tillsammans. Jag hade bokat in sviten på Holiday och en behandling på SPA-avdelningen där vi tillsammans skulle få avnjuta ett jetbad och en ansiktsbehandling. 


  



Efter den sköna stunden gick vi tillbaks på rummet för att koppla av. Drack lite vin och åt kex & ost mm innan vi gick vidare för att spela en omgång bowling (också på hotellet) och sen upp till Dahlboms där vi åt en god middag. När vi kom tillbaka köpte vi lite glass i Tíme och gick upp på rummet och smaskade i oss den framför TV:n. Gott! Det var en helt underbar tid! Vi hade så trevligt och roligt! Man måste ju passa på när man har bra personalpriser! =)



Av Lina - 11 november 2009 13:51



 



 



  


   

Av Lina - 11 november 2009 13:31

I helgen var jag i Vemdalen på dansforum. Jag åkte först till Östersund och plockade upp Josefine i torsdags. Vi kom ner vid sju-tiden så det vara bara att skynda sig att äta och ställa sig i ordning och dra ner på hotellet. På fredagen tog vi det lugnt, gick en promendad och hälsade på kompisar i andra stugor och sen vid fyra-tiden gick vi ner på After skin. Det var Fejk som spelade och det var hur röjigt som helst! =) Det är värsta Maskeradpartyt på afterskin då alla var utklädda! På kvällen hade vi lite fest i stugan med Singstar-tävling. Dansen var också bra. Från början av kvällen är det lite lugnare dans (för en äldre publik) men senare blir det bättre och bättre. Det var inte lika mycket folk som jag kände i år som jag gjort tidigare år, vilket var lite tråkigt. Det blev därför mycke dans med främlingar, vissa som var mycket trevliga och duktiga dansare medans andra var antingen "nybörjare som har tappat takten" eller fyllisar. Det var verkligen blandat med folk. På lördagens Afterski spelade Marmeladorkestern och då röjde vi minst lika mycket! =) Den som hade snyggast/bäst kostym vann en stuga och inträde till nästa forum. Nästa år (till våren) ska vi också klä ut oss har vi sagt.



       


    



Av Lina - 2 november 2009 22:27

Idag vaknade jag halv elva! Det var så skönt att få sova ut eftersom jag har jobbat så många mornar nu ett tag! Erik klev upp tidigt för att åka på jobbet så jag fick breda ut mig i hela sängen =)

När jag klev upp tog jag på mig morgonrocken och satte mig i soffan och slog på tv:n och sen satt jag där till sena eftermiddagen :0  Jag fick lite dåligt samvete till slut så jag tog och gjorde ett ryck ute i köket. Diskade och lagade middag (rester!) och sen satte jag mig i soffan igen! Jag tycker det är så skönt att inte göra någonting när man är ledig!


Vid 17-tiden tog jag mig i kragen och drog på mig träningskläderna och åkte in till Åre för att gå på ett "mix-pass" som de kallade Halloween-mixen. Den bestod av 20 min spinning, 20 min Bodypump (axlar, bisceps och rygg) 20 min Dans (Michael Jacksons Thriller!) och till sist 20 min Bålträning. Vilken genomkörare! Härligt! När vi var klar undrade Eva (jobbarkompis) om jag inte hade lust att följa med henen till Mörsil på fotbollsträning. Ja varför inte? tänkte jag. Jag skulle ändå skjutsa Erik till Järpen för att han skulle ta tåget ner till Norrköping. Så sagt och gjort så skyndade vi oss till bilen, svängde förbi hemma för att hämta upp Erik och mina fotbollskläder (ja jag har kvar dom!!) lämnade av Erik i Järpen och vi for vidare till Mörsil. Träffade tränaren och därefter dök en efter en upp, tjejer i olika åldrar som jag aldrig tidigare hade träffat. Det var säsongens första träning. I en och en halv timme tränade vi olika övningar och på slutet fick vi spela lite match. Det var hur skoj som helst!! Jag har verkligen saknat fotbollen. Jag spelade i många år i Häggenås i division 3 (vilket Mörsil också gör nu) men slutade 2003 tror jag det var då jag skulle åka till Canada och sen har det aldrig blivit att jag har börjat igen, trots att jag har varit sugen många gånger. Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska fortsätta... vi får se.


Men det var väl inte illa med tre timmars träning! Nu är jag helt slut! Nu väntar en dusch och lite kvällsfika och sen blir det sängen! Jag kommer att däcka! =) Imorgon ska jag till frissan och snygga till mig och sen ska jag jobba. På torsdag ska jag åka till Vemdalen på dansforum!! Längtar!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards