Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Januarifunderingar

Av Lina - 10 januari 2011 21:24

Igår fick jag en god middag av Erik. Han hade lagat "äppelbiffar" av älgfärs med klyftpotatis, lingoncreamfraice och broccoli. Såååå smaskigt alltså! Skönt att få komma hem efter en lång arbetsdag på tio timmar och middagen blir lagad och disken är diskad. Bara att lägga sig på soffan och lata sig!


Idag har jag varit ledig så jag tog sovmorgon till tio. Kunde inte sova längre eftersom jag blev så kissnödig och hungrig (vilket jag jämt är nu för tiden). 


Efter frukost googlade jag runt lite på nätet för att läsa om hur det är att resa i Thailand med små barn. Det är nämligen så att mamma snart fyller jämt och vill att vi, hela familjen, åker till Thailand tillsammans i november månad. Då är bäbisen åtta månader. Jag tror inte att det blir några större problem, men däremot kan det blir större problem med att få med mig pappan, Erik alltså. Han är inte lika sugen på att resa så långt och så länge. Planen är att stanna i tre veckor. Vi får väl se hur det blir... jag tror iallafall att vi bokar men med avbeställningsskydd. Det beror ju helt på hur bäbisen mår och hur vi mår... Det kan ju faktiskt bli skoj att göra nåt annorlunda tillsammans och speciellt när hela familjen ska iväg. Kommer säkert aldrig att hända igen så jag vill gärna passa på när tillfället ges. =)


I eftermiddags åkte jag inte till Åre by en sväng för att fika med Anna och Helena (några av mina bästa kompisar här uppe). Vi gick på gamla hederliga Lok å latte eller Bahnhof som det nu heter och åt en Dagens lunch och i efterrätt blev det en smarrig tjock chokladboll med pärlsocker och kaffe. Det är alltid lika trevligt att få träffas en stund och vi hade mycket att prata om. Gick sen en sväng i affärer och jag köpte mig en yogamatta på Intersport och ett ljus med fat på Kaktus. Har nu storstädat bort julen här hemma och lagt fram nya blåvitgråa dukar och har till och med köpt vita tulpaner för att få lite ljusare stämning.


Tänkte också skriva om att vi nu söker ny bostad från och med april/maj någongång. Gärna i Östersund eller strax utanför, en lägenhet eller ett hus, möblerat eller omöblerat spelar ingen större roll. Erik ska börja jobba (utbildning) i stan på krim-jouren i maj. Vi är dessutom uppsagda från vår lilla stuga i Såå nu också från sommaren. Det känns lite sorgligt men samtidigt kunde det inte bli bättre med tanke på att Erik ändå ska in till stan ett halvår och jag blir mammaledig. 


Nu ska jag lägga mig på mattan och köra lite avslappningsövningar...



 
 
Ingen bild

Frida

11 januari 2011 15:54

Hej Lina! Åh jag tycker absolut ni ska försöka ta er till Thailand. Det underlättar om amningen funkar då fortfarande för då behöver man inte jaga som en galning efter bebismat. Mer komplettera med babismat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards