Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Lina - 23 januari 2011 12:07

Erik och jag har varit ledig ett par dagar tillsammans nu, torsdag och fredag. Vi passade på att åka till stan för att shoppa lite. Det blev ingen ny barnvagn men däremot lite barnkläder. Små söta klädesplagg som bäbisen ska få ha när vi åker hem från BB =)


Vi tittade förbi några bekanta i Krokom också som skulle sälja sin barnvagn och den verkar vara fin och bra, dock en Emmaljunga som jag har sagt att jag ALDRIG skulle köpa, men nu börjar jag tänka om... Har insett iaf att det inte är någon mening att köpa nåt nytt. Gillar jag inte den här så får jag väl sälja den och köpa nåt annat. Är lite orolig att den blir för tung. Vagnen är en Classic sittvagn med en mjuk ligglift.


Jag köpte även en ny mobiltelefon, en HTC Desire, som jag är jättenöjd med! Lite dyrare telefonräkning lär man ju få nu men det får jag räkna med. Tidigare har den inte varit mer än 3-400kr i månaden så det är ju egentligen inte så farligt, eller?! Erik blev såklart jätteavundsjuk så han åkte ner till Teliabutiken i Åre igår och köpte en också, en HTC Desire HD (en lite värre telefon med HD-kvalité!) haha!!


Har nu också nästan helt bestämt oss för att flytta till våra bekantas hus i Torvalla, det verkar som ett bra alternativ för oss. De ska hyra ut huset i ett halvår (ev.längre) f.r.o.m april månad. Området är Fjällmon och det verkar som att det är ett lugnt och fint område med "lantlig" touch, dvs nära till skogsstigar och elljusspår mm. Kul är ju också att jag har två kompisar som inte alls bor långt därifrån =)


På onsdag ska vi till barnmorskan igen! Spännande! Jag upplever det som att det "lever om" mycket mer nu i magen. Sparkarna känns tydligare och det är mer intensivt. Det börjar också kännas tungt att bära omkring på (framtungt) men samtidigt så känner jag mig pigg och stark, har inte mått så här bra under hela graviditeten. Det bästa av allt är att ryggvärken är borta och att myrkrypen i benen har minskat (känns nån gång då och då bara).


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards