Direktlänk till inlägg 9 december 2010

30-årsfirande och julbak

Av Lina - 9 december 2010 21:30

I helgen som var hade jag ordnat en liten tillställning för mina närmsta tjejkompisar hemifrån Lit. Jag fyller ju snart 30 och det ville jag fira tillsammans med dem. Det blev en mycket trevlig lördag trots kylan ute. Träffades på Holiday mitt på dagen, gick en promenad på byn, tittade lite i affärer och sen gick vi tillbaka till hotellet där vi checkade in, badade och bastade, gjorde ansiktsbehandling och sjöng singstar. Jag tror nog de flesta var nöjda. Det var nästan alla som stannade över natten och på söndagen åkte vi till chokladfabriken för att provsmaka och shoppa lite.


                    


På söndagen åkte jag sedan hem till Boda för att hjälpa mamma och pappa med julbaket. De hade ställt i ordning så vi skulle baka mjukt tunnbröd nere  i bakstugan. Jag och Marianne hjälptes åt med sista degen som tog ca 3 timmar att baka. Det var jättekul och vi lärde oss mycket av mamma som visade hur det skulle gå till...

                                                  


  


Jag stannade kvar tills på måndagen och då hjälpte jag mamma att baka saffransbröd. Gott! Tog också en promenad med Ricky i skogen vilket var uppfriskande och skönt. Sen bar det av hemåt igen till Såå!


                    


 
 
Charlotte

Charlotte

10 december 2010 06:54

Ser hur roligt ut som helst i detta bakdamm och mjölpudrade och fina som ni verkade bli. Magen växer ser jag också... snart är den i vägen.. *ler* Önskade jag kunde varit där... kram kram / Lotta

http://www.swedehomealabama.blogspot.com

 
Marina

Marina

10 december 2010 10:14

Mysigt =) Tunnbröd det är ju nått som hör julen till, iaf hos oss, vi bakade nu när jag var hem sist. =) Sköt om dej nu! kramar!

http://www.mlindstrom.blogg.se

 
Anneli

Anneli

11 december 2010 19:59

Har äntligen läst ikapp. Vilken härlig tripp till USA ni fick och vilken superfin mage du har! Du strålar ännu mer än vanligt! Många,många kramar till er alla tre!!!

http://www.anneliskriver.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards