Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Lina - 26 februari 2009 21:01

Nu är det stockholmarnas tur att ha sportlov. Tidigare har det varit ganska lugnt, men nu är det full fart! Hotellet är fullbokat nästan och det är många dagbesökare på badet. I Time-butiken är det kö hela dagarna, vilket är kul men samtidigt mycket jobbigt! Vi jobbar som några galningar!


Förra helgen var jag ledig 4 dagar. Skulle egentligen ner till Mora och åka Tjejvasan, men det blev inget av. Istället hade jag och Erik tänkt att ta en tur på fjället och sova i fjällstugor men det blev heller inget av med. Snöigt och blåsigt hela helgen så det var inge vidare väder... och dessutom hade jag ont i ryggen. Nåt hade hänt där bak när jag höll på att flytta. Bar säkert alla kartonger på fel sätt!?! Men nu känns det lite bätte.


Förra helgen (förrförra) när jag var hem till Boda och hämtade mina flyttgrejer passade jag på att stanna kvar några timmar på söndagen. Det var så otroligt fint väder så jag och några kompisar tog skotrarna och åkte iväg på en liten tur. Vi hittade en perfekt plats vid en fäbovall där vi stannade och grillade korv. Hur mysigt som helst!! =) och hur mycket lössnö som helst var det ute på åkrarna. Åkte lite slalom i lördags och då hade vi också mycket lössnö och det var toppenåkning!


Off-piståkning i skogen 

Idag hade jag "lins-träning" vilket betyder att jag var till optikern igen och fick träna på att sätta i och ta ur linsen (har bara en) ur ögat. Det gick riktigt bra faktiskt. Sist klarade jag inte av det och då provade jag i en halvtimme, men nu tog det bara 15 minuter kanske!! =) så nu fick jag ta hem det och fortsätta träna. Om det känns bra om en månad så behåller jag linsen annars får jag väl fortsätta använda glasögon, men det vill jag inte.


Efter det så gick jag på Spat på jobbet och fick en klassisk massage. Åhhh så skönt det var! Verkligen välbehövligt för mig. Resten av dagen har varit en dimma kan man säga. Först och främst på grund av massagen men även på grund av linsen. Innan man vänjer sig så blir man lite yr och dåsig. Det känns ungefär som att jag har ett skäp i ögat, men det går bort snart säger de...


Erik är här nu och vi har käkat en god middag och nu ska vi mysa till det med en film... Vi har det bara bra och jag är sååå lycklig!!


Erik och jag på After ski

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards