Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Sista inlägget den här månaden - Alla helgona helgen

Av Lina - 31 oktober 2008 22:49

Idag är det dagen före Alla helgons dag. Det är nu vi ska minnas tillbaka på de avlidna, de som har gått bort under året som gått. Den som jag först och främst tänker på är såklart min morbror Elon. Det känns fortfarande jättekonstigt att han inte längre lever. Jag tänker på honom ofta och speciellt då jag kommer hem till Boda. Jag tänker mycket på mina kusiner Örjan, Roger och Karin och hur de mår och hur de hanterar sin sorg, alla på sitt egna vis. (Självklart tänker jag mycket på Gudrun också, Elons livskamrat). De är som syskon till mig eftersom vi alltid har hängt ihop här i Boda. Vi har varit med om mycket tillsammans genom alla år och jag har känt en stor trygghet med dom. Deras hem är som mitt andra hem, och där är man alltid är välkommen. Niklas, min bror, och jag har varit med och hjälpt till/jobbat på gården sedan barnsben med både "höjanna" och djuren i ladgår´n. Det har varit skoj och mycket lärorikt! 

 Jag och Niklas min kära bror



Imorgon ska jag ha Halloween-fest i "hemgår´n" i Boda, i Evelinastugan (min mormor). Jag har bjudit massor av vänner och mina vänner har bjudit sina vänner. Jag tror vi blir närmare 30 stycken! =) Det kommer att bli hur roligt, häftigt och coolt som helst. Jag har inhandlat såååå mycket prylar och mycket gott till, både drickbart och ätbart. Jag tänkte bjuda på .... ups, kanske inte ska avslöja det nu!?! Det kanske finns de som läser bloggen som ska komma imorgon och allt ska bli en överaskning.

 Rebecca! Det kommer att slå din "Fest-i-val". LÄTT!! ;)


(Jag rapporterar mera om festen sen....)


Nu ska jag lägga mig, jag är så trött. Idag har jag städat alla skåp och lådor i köket åt mamma + att jag har putsat fönster och bytt gardiner.  Det tog ett tag kan jag meddela. Jag förstår inte varför hon "samlar" på så mycket skit!!


Kram kram


 
 
maria

maria

1 november 2008 11:08

Halloj. ska bli så roligt ikv =) Kommer Niklas att vara där ?? Kramar

http://www.skanoy.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards