Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Lina - 13 oktober 2008 12:06

Är hemma i Boda. Här är det rätt så tomt nu. Min morbror Roland och Sheila åkte hem till Canada nu på morgonen. Lite trist och tomt, men de måste ju åka nån dag... Jag satte igång och städade husen, mamma och pappas hus OCH Evelinastugan (hemgår´n åt mamma) imorse så nu är det gjort. Hoppas mamma blir glad :)


Jag och Roland dansar lite

Igår var vi på middag till Gudrun (min morbror Elons fru/kusinernas mamma) och hon bjöd på mycket god mat. Potatis och lax med stenbitsromsröra eller/och köttbullar med lingonsylt och till det en supergod sallad. Till efterrätt fick vi hjortron med grädde. Mums! Erik var också med. Det var kul att träffa alla igen, under lite trevligare omständigheter. Förra gången var det ju på Elons begravning. Lite sorgligt var det iallafall igår. Det kändes tomt utan Elon. Jag saknar honom och alla hans otroliga berättelser om jobbet på gården, om kriget och om alla filmer med Clintan som han har sett.

Morbro Elon på sin gård

Har inte hört nåt än från Holiday Club. Chefen hade några intervjuer kvar att göra förra veckan så jag hoppas att han snart kan bestämma sig (för mig!!) Jag börjar bli lite nervpirrig. Tänk vad roligt det skulle vara att få jobbet som arbetsledare!


Nu snart ska jag även sätta igång och röja på övervåningen i Evelinastugan för där har det i flera år lagrats gamla möbler, leksaker, kläder, tv-apparater, stereo-apparater mm mm. Ska kolla om det är nåt man kan sälja annars är det bara att hiva allt på sopstationen. Kanske starta en loppis nu när jag inte har nåt att göra på dagarna?!?! hmm det ska jag fundera på....


kram kram









Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards