Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Så här är det...

Av Lina - 27 september 2011 20:07

I söndags bjöd jag hem mamma och pappa på middag (det är dags att bjuda tillbaka efter alla söndagsmiddar som de har bjudit på!) Mamma hade med sig blommor och morötter från eget land vilket var en rolig överaskning. Min mamma är så snäll! Så snäll vill jag också vara med min dotter. Hon är så härlig och kommer förmodligen bli lika snäll som mig ;)


 

Jag och Erik fick till och med barnvakt så vi kunde gå på bio tillsammans. Det var nog den första gången som vi gjorde nåt tillsammans utan Maja. Vi såg Jägarna 2 och den var skitbra men ganska hemsk och äcklig.


 


Tidigare i veckan har vi inte gjort så jättemycket. Jag har äntligen kommit igång med träningen och det känns skönt. Det är härligt att få lite tid till sig själv och speciellt då träna så rensar man båda hjärnan och kroppen (känns det som iaf) I fredags var jag och mamma upp till Åre och kollade in Centerstämman som gick av stapeln på Holiday club. Mycket folk och härlig stämning. Jag är medlem men dock inte aktiv (var det förr) och därför var det roligt att se och träffa gamla vänner som jag inte träffat på många år. Hoppas att det nu kommer att gå bra för Annie Lööf som blev vald till ny partiledare.


Idag har Maja varit till fotografen och tog några sexmånaders-bilder. Det gick jättebra och hon var riktigt duktig. Maja sitter helt själv nu på golvet utan stöd, men det var lite svårare på pallen - då fick Erik hjälpa till och hålla. Hon är en riktig linslus alltså, hon älskar kamerablixten för då skrattar hon högt och mycket.


Erik har jobbat mycket eftersom han nu framöver ska vara lite mer ledig i och med flytten som går av stapeln i helgen. Vi ska upp på banken i Åre på fredag och skriva på köpebrevet och göra upp det ekonomiska. Därefter blir det en liten sväng på Åre Höstmarknad innan vi åker hem och packar släpvagnen. På lördag gör vi den stora flytten. Tänkte även hinna med att grundmåla (och helst måla!) vardagsrummet också i helgen men det tror jag blir svårt att hinna med. Vill iallafall få det klart så fort som möjligt. Det är det mest "akuta" vi ska göra till att börja med. Jag kommer att sätta in "före- och efter-bilder" på alla projekt så vi kommer ihåg hur det var.


 
 
Linda

Linda

2 oktober 2011 10:20

Det ska bli kul att få följa er i renoveringarna! =) Lycka till och tack för att ni hyrt vårt radhus under denna tid! Stor kram till Maja!

http://www.lindizzi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards