Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Lina - 14 juli 2009 21:17

Jag har haft en härlig ledig dag idag! Solen sken och himlen var nästan molnfri då jag kom på idén om en kortare fjällvandring. Fick sällskap av en kompis, som heter Robin, på en tur uppe på Åreskutan =)


sitter i backen på väg upp


Åkte först ner på Turistbyrån och hämtade en "vandringskarta" och sen tog jag bilen upp till Fjällgården Hotell (dit Bergbanan går) Där uppe mötte jag upp Robin och vi började gå. Det var jättebrant och jättejobbigt, men samtidigt mycket skönt. Efter knappt en halvtimme började det att plana ut och då hade vi bara kommit upp till toppen av VM 6:an-liften. När vi nådde Hummelstugan stannade vi för en kortare paus med fotografering och blåbärssaft... Gott! Utsikten var enorm!


Åre by och mitt hotell

Vi tänkte gå upp till Kabinbanestationen men på vägen dit började det att regna och jag hade fått skavsår på hälarna så vi bestämde oss för att vända. Robin var också tvungen att vända för hans sysslor väntade på honom där hemma...

många downhill-åkare i backen 


Jag ska göra några fler turer i sommar har jag bestämt för det är en sån härlig friluftskänsla att stå på berget och se ut över fjällen. Man gör inget annat än njuter av naturen. Nästa gång tror jag att jag tar Kabinbanan upp och därefter vandrar upp till toppen och sen ner till Stensdalen och Ullådalen.

jag är så nöjd...trots skavsår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards