Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Hemma igen...

Av Lina - 27 augusti 2009 23:12

...och det känndes skönt faktiskt att komma hem. Jag hade lite hemlängtan ett tag. Jag åkte "hem" till Boda i fredags (fick lift av några kompisar som åkte från Sthlm). Erik skulle ändå ha sin årliga lumparkräftskiva så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra hela helgen där i Norrköping. Innan jag åkte hem hann vi med en hel del. Mycket tid gick åt till att åka runt och hälsa på Eriks kompisar, men vi var även på Smultronstället i Sörping med hela tjocka släkten och käkade glass =), vi gick på Arbetets museum och tittade på olika utställningar och vi shoppade loss i stan en dag. På torsdagkvällen följde jag med Eriks syster Kajsa och hennes vänner på Rix FM-festival. Vi hade tur med vädret, soligt och varmt, och i tre timmar blev vi underhållna av massor av olika artister såsom EMD, Agnes, Martin Stenmarck, Måns Z och mina gamla idoler Lilli & Susie. Kanonbra!! =)


I helgen när jag var hemma så hälsade jag på en kompis i stan, Josse, och vi hade liten tjejsnack och tittade på filmen Flashdance! Varken jag eller hon hade sett den!!


Eftersom jag har varit så toksugen på surströmming så länge nu så tog jag och bjöd kusinerna och några vänner på surströmmingsfest hemma i gammelhuset i Boda. Det blev en mycket trevlig kväll!!


I måndags bestämde jag mig för att åka hem till Såå eftersom jag längtade hem och jag hade mycket att göra innan jag skulle börja jobba igen. Tvättade bilen både in- och utvändigt innan jag åkte till stan för att storhandla (det är ju svindyrt på affärerna här i Åre!!) Svängde förbi Aspås för att hälsa på och då blev jag bjuden på middag där. Kul att träffa syrran och hennes barn också en sväng! Kom hem på kvällskvisten och det kändes så skönt att få landa! Erik kom hem också strax efter mig. På tisdagen var jag ledig så jag packade upp all packning, tvättade flera maskiner, storstädade och fixade i ordning här hemma så allt skulle bli grett tills jag började jobba. Kom in på jobbet igår vid 14-tiden och det såg rätt så okej ut i butiken, men inne på lagret var det KAOS! Det var bara att starta storröjning!! (eftersom jag skulle beställa varor och hade ingen aning om vad som fanns hemma) Distriktchefen för Time-kedjan kom upp och hälsade på och vi gick tillsammans igenom årets siffror. Det ser riktigt bra ut! Vi har ökat omsättningen och marginalkronan har höjts! Det är kul att se vilket resultat man har gjort! Allt slit har lönat sig och det känns skönt!


Idag är jag hemma och är sjukskriven! Hade fruktansvärt ont i halsen igårkväll när jag kom hem från jobbet. Jag tog några tabletter och drack en massa te, men tydligen hjälpte inte det. Har nästan haft migrän idag så jag har bara legat i soffan framför TV:n och sovit av och till... Fy f*n va typiskt! Jag vill inte vara sjuk, jag hatar det! Även imorgon ska jag vara hemma och kurera mig så jag orkar med helgen. Nu ska jag gå å sova...

 
 
Ingen bild

marianne

28 augusti 2009 09:33

krya på dig!!! kramizar syrran i aspås!

 
Ingen bild

Anneli

29 augusti 2009 21:51

Surströmming - ååååhhh så gott!

Men eländes att du är sjuk - krya på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards