Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Mycket som händer i Åre....

Av Lina - 30 januari 2009 22:49

Förra helgen var jag ledig och då var jag ute med Erik och hans två kompisar från Norrköping på en skotertur under lördagen och lite skidåkning på söndagen. Vädret var inte det bästa men det gick bra ändå. Roligt hade vi iallafall =)


skoteråkning på Renfjället


Jobbade sedan måndag till onsdag, var ledig två dagar och då gjorde jag inte någonting speciellt, åkte inte ens mer än 5 km skidor. Det var så skönt att ta det lugnt ett tag. Idag på jobbet var det inventering! Och det är sååå tråkigt!! Det är hur mycket som helst som ska räknas. Jag hann såklart inte bli klar med det så imorgon fortsätter det.... Pust!


Ja, det här med Erik! Jag förstår att det börjar bli lite tjatigt men nu är vi tillsammans igen kan man säga.... Det har varit lite kris ett tag mellan oss kan man väl säga men nu känns allt helt fantastiskt igen. Jag håller tummarna för att det ska hålla den här gången. Jag tänker inte förklara här på bloggen hur allt har gått till för så personliga grejer vill jag inte avslöja här. Jag är, eller vi är rättare sagt, jättelyckliga nu och vi är som nykära igen. Det känns fantastiskt skönt. Jag ska snart flytta till min nya lägenhet, om två veckor, men det dröjer nog inte länge förrän jag flyttar in i stugan i Såå tillsammans med Erik =) Han måste bara sätta igång och bli klar med renoveringen av övervåningen först innan jag kommer annars så ryms vi inte där tror jag.

mina fina rosor som jag fick av Erik


 

Det blir bara fler och fler bloggar (-e) och jag vet inte hur jag ska hinna med och läsa allas. Men nu har jag hittat några som jag kommer att ha som favoriter i vinter; Min frisör Martina har börjat blogga om Åre, min gamla jobbarkompis från Blåhammaren Maja har börjat blogga om sitt liv och äventyr på fjällstationen Saltoluokta och Blåhammarens egna snickare, Mattias, ska ut på en stor expedition nu i vårvinter. Han ska uppleva hela  Skanderna på bara några veckor. 130 mil genom Sverige, på skidor!! Starten går om en månad! Dessa tre bloggar ska jag fortsättningsvis följa. Vill ni det också så är det bara att klicka på namnen så kommer ni till deras sidor.


Nu ska jag lägga mig och läsa mina nyinköpta tidningar; Åka Skidor och Utemagasinet. Ska bli spännande läsning!


mina nya goggels




 
 
Linda

Linda

1 februari 2009 12:30

Härligt att höra, livet är en berg o dalbana och nu är du på väg mot toppen igen! Vi håller på att flytta in i radhuset för fullt..ni är välkomna förbi!

http://www.lindizzi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards