Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

En bra dag! Nä, förresten En Toppendag!!

Av Lina - 12 januari 2009 21:38

Idag har det varit en bra och härlig dag. Jag vaknade vid 10, fick äntligen lite sovmorgon! Och sovit gott hade jag också gjort, för en gångs skull....


Karin, en tjej som jag träffade i Norrköping i somras på ett bröllopp, var i Åre och hon hörde av sig när hon var i backen och undrade om jag inte skulle hänga med en sväng. Och så blev det. Åt en snabb frukost och på med kläderna, kutade ut till skidbussen och sen iväg upp till skutans topp för att där möta upp Karin och hennes kompis Lisa.


jag vid Rödkullen 


Föret var tipptopp, över förväntan faktiskt. Många har ju sagt att det är så isigt i pisterna men det märkte inte vi av. Gondolen upp till toppen var öppen en stund och där var de bästa åken också. Inte så mycket folk så det blev aldrig några långa köer i liftarna heller. Temperaturen låg runt nollan och det blåste lite, men det gjorde inget. Vi åt lunch på en mysig liten restaurang i backen vid Ullådalen som hette Bustamoons. När liftarna stängde bar det iväg på After Ski. Vi tänkte gå på Dippan men de hade stängt så det fick bli Bygget istället. Vi kom lagomt till Marmeladorkestern skulle börja spela. Där röjde vi på i över en timme och var helt svettiga när vi gick därifrån.


utsikt från Lundsrappet 


Ikväll har jag varit hemma och tvättat lite kläder. Ska ta ett skönt bad nu och ta hand om min onda kropp... förutom lite träningsvärk i musklerna så har jag fått ont i höger fot. Jag tror jag har haft helt fel skor på mig när jag har jobbat så det har hänt nåt med foten. I lördags kunde jag knappt stå på den. Det gör förbaskat ont! Helst skulle väl jag behöva vila, men vem kan sitta inne när det är toppenskidåkning utanför fönstret?


Den där lägenheten som jag var intresserad av att hyra i andra hand är fortfarande av intresse. Ikväll ringde killen faktiskt upp mig och frågade om vi kunde träffas på onsdag och göra upp.... =) Jag blev överlycklig! En egen lägenhet i Åre!! En tvåa! Den var ju lite dyr (6000kr) men om Erik min jobbarkompis flyttar in så blir det inga problem! Han är gärna på säger han! Det skulle bli hur skoj som helst och då får jag äntligen bjuda upp några kompisar också!


Imorgon har vi (äntligen) ett personalmöte. Jag undrar hur det kommer att gå? Det har varit lite upp å ner och mycket oklarheter som måste redas ut, så det ska bli skönt att ventilera allt som man undrar över. Visst fick jag lite utklarat häromdagen då jag hade en liten diskussion med chefen angående mig och butiken. Det är nu meningen att jag till 90 % ska arbeta i butiken och resten av tiden jobba med administrativa uppgifter som behövs göras för butiken. Han tyckte jag gjorde ett bra jobb och att jag fick (nästan) fria händer till att utveckla butiken hur jag ville. Det känns ju roligt och det ska jag göra också, så fort jag får lite mer kött på benen och har varit iväg på kurser. Den 22/1 ska jag och Prinya (min arbetsledare i repan) till Sundsvall på en Time-kurs.


 
 
Linda

Linda

12 januari 2009 23:36

Verkar som du har det bra där uppe! =) Skoj med lägenheten du har på G! Ska försäka ta mej upp nånting, kanske bada och shoppa och festa en kväll, vore skoj! Men just nu har det varit mkt. Ha de och krya på dej med fossingen! Kramen

http://www.hoflinskan.blogg.se

 
Anna i Hova

Anna i Hova

13 januari 2009 15:45

Nu har du så där fullt upp hela tiden som vanligt. Så där som du brukar vara. Kände inte riktigt igen dig i höstas när du hade down-period. Men nu verkar du vara tillbaka!

http://ruthem.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards