Alla inlägg den 26 september 2012

Av Lina - 26 september 2012 13:34

...tiden går otroligt fort. Nu är mamma här och hälsar på så nu har jag tid över för att blogga lite. Det känns både skönt och roligt. Maja är inte så mycket på förskolan eftersom vi är mycket lediga på dagtid och mitt i veckan. Hon är nog ganska less på att umågs med mamma och pappa.


I helgen är det höstmarknad i Åre och det är ETT år sedan vi flyttade in i kåken. Pappa Erik försöker att vara så mycket som möjligt på övervåningen och fixar med badrummet. Han är så duktig och det går bra. Vi ska ta hit mattläggaren om ett par veckor som då ska lägga våtrumsmattan och annat tätskikt. Sen är det nog dags att börja sätta kakel och då tänkte Eriks pappa komma upp och hjälpa oss någon helg. SEN har vi BARA fönstren som ska bytas, sovrummen som ska sättas väggar och tak i samt i hallen som ska rivas och tilläggsisoleras också kvar. Pust! Jag hoppas verkligen att vi blir någotlunda klar till jul. Takkupan kom på plats i augusti och då var jag med och målade den (så jag också fick känna mig lite delaktig och hjälpsam).


 


     



Jag har skaffat en FA-skatt sedel vilket innebär att jag har, äntligen, startat en enskild firma. Jag har tagit på mig uppdrag av ett aktivitetsföretag i Åre som vill ha guide-hjälp nån gång ibland då han har stora grupper. Jag ska även själv dra igång ett litet festföretag. Jag tänkte arrangera fester och andra saker för privatpersoner, företag eller andra.... jag ska boka ett möte med Almi för att få lite hjälp och stöttning nu i början. Det kommer att ske vid sidan av min anställning på Holiday. Det ska bli kul och spännande!


 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards