Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Är våren här?

Av Lina - 4 april 2012 21:17

Trodde att våren var här förra veckan då nästan all snö hade smält bort. Hela slänten på vår tomt var utan snö. Jag hittade till och med tussilago ute i blomrabatten! Jag gick ut i skogen hos oss och plockade påskris för att pynta inför helgen. Det var så skönt att få känna vårluften och de varma solstrålarna i ansiktet.

 så här såg det ut den 30/3 - ingen mer pulkaåkning för i år (?)

 

tussilagon blommade

 MEN! i söndags börjde det snöa igen och på måndagen var det helt vitt ute igen - så trist! Det är riktigt "april-väder" nu; ena stunden vräker det ner snö och rätt som det är så kommer solen fram och skiner jättefint. Det kan växla väder flera gånger per dag.


I söndags gjorde jag min sista dag innan jag gick på min föräldraledighet som jag nu ska ha hela april månad. När jag kom hem hade syrran och hennes familj kommit dit för att fira Maja. Hon fyllde 1 år nu i måndags den 2 april. Lill-tjejen som blivit så stor! Berättar mer om det senare...


Igår tog vi, jag, mamma, Erik och Maja, en skidtur upp på Renfjället. Vi åkte från Edsåsdalen upp till Vita Renen, ca 4 km. Tyvärr var inte vädret sådär skönt och härligt som vi hade önskat. Solen tittade ifram en stund på morgonen men sen var det mest blåsigt och snöyra. Vi tog oss upp iallafall! Väl framme bjöd mamma oss på en frasig våffla med hjortronsylt å grädde. Gott!!


 


 

 

Erik tog av sig skidorna och gick upp sista uppförsbacken. Han är inte van att dra en tung pulka uppöver fjället. Han är mer van att ta skotern... ;)



Nu har vi lämnat Undersåker och hamnat i Boda. Erik jobbar hela påskhelgen och därför kände jag inte för att vara hemma själv. Vi firar påsken hemma hos mamma och pappa eller om vi åker bort till stugan en sväng. Imorgon skärtorsdag ska vi klä ut oss till påskkärringar och gå på Öppna förskolan i Lit. Det är påskkarneval!

 
 
Sandra på Ön

Sandra på Ön

5 april 2012 06:39

Mysigt med påskkarneval. Önskar er en riktigt glad påsk.

http://sandra-vardagen.blogspot.com

 
Ingen bild

Frida

10 april 2012 20:38

Hej! Vilken fin bild på pulkan i slänten. Hoppas ni haft en trevlig påsk. Kramar Frida

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards