Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Lina - 23 juli 2011 21:05

Ja, vart har den här månaden tagit vägen... vad har jag gjort egentligen?! Tiden bara rinner iväg. "Det går fort när man har roligt" sägs det ju och så måste nog vara. Mina kusiner från Canada kom ju hem lagomt till midsommar och de har precis åkt hem. I tre veckors tid har vi varit tillsammans. Å jag har inte ens hunnit blogga nåt...


Några saker som jag kan nämna som vi gjort är;


- Jamtli (ett måste varje sommar!) och konstutställnigen


- shoppat - bl.a fina Snö of Sweden-smycken (har öppnat en outlet-butik i stan)


- besökt Älgriket i Glösa, Alsen. Tog med mig Stella som tyckte det var jätteintressant så hon åkte t.o.m dit en gång till! Där tittade vi på 6000 år gamla hällristningar. Häftigt!!


- lekt med barnen Matthew, Sarah och Erik och mina syskonbarn Hanna och Nils som nu kommit hem från USA


- "Höjanna" (höslåtten) på gammeldags vis. Vi fick hjälpa Bo och Lena i Österåsen med att ta upp höet. Då kom ÖstersundsPosten och gjorde repotage. Läs och se filmen här på länken Det var otroligt roligt att få vara med om detta. Vi tog till och med på oss gamla tidsenliga kläder och vi blev bjudna på svagdricka.


- åkte till Strånäset i Stugun på lapptäcks-utställning. Mycket fina lapptäcken och annat fint. Maja fick ett litet täcke av Gudrun och mamma köpte ett till dockvagnen.


Här är lite bilder;

GLÖSA ÄLGRIKE    

JAMTLI HISTORIELAND 

     

 HÖJANNA I ÖSTERÅSEN


 WINSON JOBBAR HÅRT


 PIGORNA


   


















PIGAN LINA :)

  DRÄNGARNA

LIV (SVÄGERSKAN) SARAH FRÅN CANADA OCH JAG













Boda · Foton

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards