Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Lina - 14 oktober 2011 23:37

Nu är vår glada lilla skruttunge lite drygt ett halvår! Som jag sagt förr; ”tiden går så fort”!!


Nu när vi har flyttat tillbaka till Åre så har vi också börjat träffa de andra i föräldragruppen lite mer. Vi träffas oftast på Kyrkis när det inte är föräldragruppträff på BVC. På Kyrkis träffar vi också mångavandra barn och föräldrar, där de flesta har småbäbisar, vilket jag tycker är skönt för då blir det lite lugnare och inte så
mycket stoj och spring bland större barn. På torsdagar mellan 11 och 14 är det ”Stor och Liten” vilket betyder att både småbarn och pensionärer får komma, då serveras även en sopplunch för 20kr. På tisdagar är det mellan 13 och 16 men då är det bara för barn. Nu på tisdag ska jag faktiskt hålla i en ”kurs” i Babymassage. Jag vet inte riktigt vad jag gett mig in på men de andra mammorna var nyfiken på detta och då, eftersom jag har gått det tidigare, så ville de att jag skulle visa hur man gör. Det
kommer att bli kul.

                  


I tisdags var vi på ”Öppen vägning” heter det, man är alltså välkommen till BVC utan att ha någon tid bestämd för att just mäta och väga och kanske prata lite med
barnsköterskan om man har några funderingar. Nästa riktiga träff med sköterskan blir vid 8 månaders ålder. Maja var då 69 cm lång och vägde 8770 gram, alltså exakt 5 kg mer än när hon föddes.

 


Hon har fått två tänder i underkäken nu den senaste månaden. Det är därför hon har varit lite gnällig och haft lite svårt att sova och äta, men nu är allt bättre. Hon
somnar i sin egna säng men sen några timmar senare vaknar hon och vill inte tillbaka dit så då får hon sova mellan mig och Erik i vår säng. Hon sover gärna på bröstet också för att få känna maximal trygghet (antar jag) Hon som inte har velat sova på bröstet sedan hon var ett par månader gammal! Mysigt!!
                 

Foton · Maja

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards