Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Första morsdagsfirandet och annat

Av Lina - 2 juni 2011 10:52

Senaste veckan har vi tillbringat i Boda. Erik var ledig lördag-onsdag så vi passade på att åka ut dit då. Han skulle även meka med bilen, byta olja mm. Vädret har väl varit sådär bara men det är ändå skönt att vara ute. Det är så skönt att komma till Boda för där kan jag verkligen koppla av. Hemma är det ju hela tiden någonting som ska göras, om inte så vill man hitta på nåt för det är så tråkigt att vara hemma (vet inte om det beror på att vi nu bor i Torvalla eller inte).


  

I söndags fick jag fira Morsdag för första gången. Av Maja och Erik fick jag ett presentkort på 25 minuters massage på Spa-kliniken. Guuu så skönt, underbart och härligt. Jag ska skynda mig att boka tid... =) Min mamma fick en solstol som hon hade önskat sig. Hon hade även bakat en tårta som vi smaskade i oss.


Maja har nu varit på sitt första läkarbesök och allt verkade vara bara bra. Hon har nu växt till 59 cm och vikten har passerat 6 kg (6040 g.) En stor tjej är hon, ligger ovanför medelkurvan. Det är bara bra tycker vi.



Vi har börjat på babymassage också på Familjecentralen här i Torvalla. Det är fem gånger vi ses och varje gång lär vi oss en ny del som vi ska massera. Hittills har det varit ben, mage och bröst. Det är riktigt roligt och det verkar som att Maja gillar det också. Vi ska även göra det hemma några gånger för att "komma in i det" och då kommer Maja att börja njuta mer när hon förstår vad det handlar om.


Nu i helgen jobbar Erik. Jag och Maja får roa oss själva på dagarna. Idag t ex. ska vi kanske nog på en liten utflykt ner till Badhusparken och äta glass med Josse. Nån dag ska vi baka bullar och kakor och nån dag ska vi till Boda. På måndag är det Nationaldagen och då blir det nog först firande vid Rådhuset och sen blir det Lit é Action i Lit.


Om ett par veckor kommer min morbror och mina kusiner hem från Cananda vilket kommer att bli så roligt. Ska umgås så mycket som möjligt med dom under hela sommaren. Nån tur till Åre ska vi försöka hinna med också.


Nu ska jag ringa till chefen på Holiday och kolla om jag har nåt jobb kvar tills jag kommer tillbaka. I tidningen häromdagen stod det att de skulle varsla 11 personer. Vi har ju fått nya chefer (ägare) så de håller på att omorganisera lite....  Jag tror nog att det är lugnt för min del, jag har ju varit där ganska länge så jag sitter nog säkert + att det är två som sagt upp sig från receptionen + två som gått ner på halvtid (som jag förstått det!) Men lite nyfiken är jag så jag måste ringa...



 
 
Sandra

Sandra

3 juni 2011 15:07

Visst var det mysigt att fira sin första Morsdag?! :) Vilken fin present du fick. Hoppas att det går bra med jobbet. Kramar från Sandra

http://sandra-vardagen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards