Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Lina - 25 oktober 2010 23:02


Las vegas fountain show, en fantastisk föreställning.

Det är inte jag som filmat utan

jag har hämtat det från You tube.


  Hall of fame Country Music, Nashville

  på turistbyrån

  havet! i Florida

  

på alligator-farmen i Florida


  

på beachen i solen, Florida


på manikyr och pedikyr, toookbilligt! =)  


Santa Monica Pir

        

hittade en butik med bara cowboyboots =)

Av Lina - 25 oktober 2010 22:28

En av dagarna i Montgomery åkte vi ner downtown för att kolla runt lite. Det blev bl.a en guidad tur på en gammal Trolly. Vilken historia det finns där! Martin L. King, Rosa Park (buss-demonstrationen) samt countrysångaren Hank Willams kommer därifrån. Åt sushi till lunch vilket var supergott och efterlängtat! Var ganska less på all fet snabbmat som burgare mm. Vädret var varmt å skönt, solen sken och tempen visade ca 25 grader.

 

Under helgen åkte vi ner till Gulfkusten, Florida. Där nere blev det mycket sol och bad på jättefina sträder. Det tog cirka 3 timmar med bil att köra ner till kusten. På vägen ner stannande vi till på ett litet konstigt ställe där det fanns en "alligator-farm". Vi fick se när de matade alligatorerna och jag fick t.o.m hålla i en liten krabat! Det blev såklart även en hel del shopping! Det låg ett märkes-outletcenter precis bredvid hotellet. Jag hade precis fått lön och eftersom den amerikanska dollarn fick bättre kurs så var det bara att köra på... =) skor, kläder, smink mm.  Bodde över på ett hotell i ett samhälle som hette Destin.

 

På måndagen hyrde vi en bil och reste norrut, mot Nashville i Tenessee,"The music capital in US". Där besökte vi bl.a Country Museum and Hall of fame. Vi åkte även här en Trolly med guide runt stan, vi och pensionärerna! =) Vi tog en lunch på BB King´s restaurang och shoppade loss på Pro Bass Outdoor store. På kvällarna gick vi in på olika puber efter Honky Tonk-gatan Broadway för att lyssna på livemusik. Det fanns även här många roliga butiker samt caféer.  Jag funderade på om jag skulle köpa mig ett par riktiga cowboyboots men det blev ett par varma vinterstövlar istället....

 

Har varit med om en helt otroligt rolig och spännande resa i USA. Det var helt klart värt allt! Nu är jag supertrött och luspank. Det blir lugna dagar nu framöver!!

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards