Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Duved here I come!!

Av Lina - 15 november 2008 10:31

Nu har det ÄNTLIGEN fixat sig med boendet i Åre. Jag ska hyra ett rum i rätt så stor och fin lägehet på Kyrklägden i Duved (de röda stora längorna brevid kyrkan). Det är en kille som heter Pierre som är ägaren av lägenheten och sen är det en annan tjej som ska hyra det andra rummet.


Jag åkte dit igår och kollade läget. Samtidigt passade jag på att kolla in en lägenhet i Undersåker men den var inte så intressant. Visst var det helt okej att bo där, i källarvåningen på en villa, mitt i skogen, litet kök (pentry) ganska fräscht osv. Nackdelen är att jag måste köpa en bil om jag ska bo där + att det kan bli lite ensamt. I Duved går bussarna rätt så ofta in till Åre och flera anställda på H C bor också i Duved så då kan vi samåka till jobbet. Skidbackarna är alldeles utanför huset, elljusspåret (skidspåret) lika så och det gillar jag =) Det är ju som det är att hyra ett rum, men det var den enda lösningen nu. Jag bor väl där tills i april/maj eller så länge jag trivs sen får jag skaffa nåt eget. Det är ett bra sätt att lära känna nya människor på också!! Synd är bara att jag inte kan ha så många övernattande gäster där, en eller två stycken inne på mitt rum, men då blir det trångt (och mysigt :)


När jag tittar ut genom fönstret idag så ser jag bara vitt, vitt, vitt!!! Det har snöat hela natten här i Boda. Därmed fick jag lite julkänsla och därför vill jag pyssla idag. Igår fick jag hem lite stämplar som jag hade beställt från Panduro så nu blir det julkortstillverkning för fulla muggar =)


 
 
Linda

Linda

15 november 2008 12:48

Åh javisst e de mysigt me lite snö nu..vill julpynta lite ja me...men de får bli nästa helg =) Jag har länkat till dej från min blogg by the way, och såg att du också länkat till mig, men ett litet stavfel har smygit sig in ;) Niia, inte Nila! Vad roligt du fixat boende nu och fina omgivningar verkar du få! Gott de!

http://www.lindizzi.blogg.se

 
Ingen bild

Anneli

15 november 2008 22:02

Blir det jobb på Holiday??? Känner att jag inte hängt med till 100 i de senaste vändningarna...

Träffade en idag som skrivit klart alla julkorten redan - sådana som henne och du får mig lite stressad; vi har inte ens bestämt vilket kort vi ska använda ännu, men det lutar åt något från Kroatien.

Och du - Jannes-resan är inställd =( och jag som var med på 70-talet håller inte med dig om att heja på Lars-Kristers - been there, done that!!!=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards