Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Veckans tema: Mat!!!

Av Lina - 17 januari 2011 20:52

I lördagskväll var jag ut med mina tjejkompisar här i Åre. Vi gick ut och åt på den mysiga restaurangen Liten Krog. Vi åt pizza allihopa! Jättegott! Därefter gick vi ner på Supper och tog en drink. Det blev en tidig kväll eftersom de andra skulle upp och jobba.

    

Mina fina underbara vänner Sarah och Anna


jag, Sarah, Carro, Anna och Helena


Tidigare i veckan var jag och några jobbarkompisar på Hotell Granen och åt en "avsmakningsmiddag". De hade bjudit in receptionister från flera hotell för att berätta om deras verksamhet. Vi fick även gå runt och titta på några rum och andra utrymmen. Jag har aldrig varit där tidigare så jag blev riktigt överaskad över hur fint och mysigt det var där. Maten var givetvis också helt fantastisk (jag åt oxfilén och en blåbärsglass i efterrätt) Kan varmt rekomendera ett besök där eller varför inte sova över i de gamla mysiga hotellrummen!


Igår, söndag, var jag och Erik tillsammans med några bekanta, Dan och Moonika, till Tott hotell och åt brunch. Har ju hört att det skulle vara en enormt stor och fantastisk,vräkig, god buffé så vi var ju bara tvungen att åka och testa. Måste dock säga att jag blev lite besviken. Hade ju byggt upp sådanan förväntningar så det höll inte måttet direkt.... Visst var det mycket mat men inte så värst gott, tyvärr! Dessutom gick det ju inte äta allt, dels för att jag är gravid och dels för att man blev ju så mätt på en gång (kan ju vara för att jag åt en pizza till middag dagen innan) Dessutom kostade det en hel del, 225kr per person.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards