Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Storerikvollen tur och retur

Av Lina - 26 september 2008 12:26

Är nu hemkommen från min och Eriks tvådagarstur till Storerikvollen. Det var den finaste och mysigaste fjällstugan jag någon sin har varit till. Utsikten är så vacker därifrån!!


utsikt från Storerikvollen mot Sylmassivet


Så här beskriver de Storerikvollen på DNT´s hemsida:


"Hytta, som ble satt opp allerede i 1897, er kjent for sin unike arkitektur og sitt særpregede miljø. Den har grovt tømmer i veggene, store og solide peiser og en innredning som minner om gamle bondestuer. Her kan drømme deg tilbake til en svunnen tid. Sammen med den storslagne naturen gjør et opphold på Storerikvollen inntrykk på selv de mest erfarne fjellfolk".


jag framför huvudbyggnaden


Ni måste bara besöka den om ni har möjlighet. Jag har hört att de har underbart god mat där också. De serverar en trerätters midddag där varje kväll under säsongen (precis som på Blåhammaren) Nu hade de stängt för säsongen men vi hade nyckel till självhushållet där vi sov och lagade vår middag (eller lagade och lagade, vi hade med oss en färdig sallad).


jag och erik är framme vid självhushållet och skålar med ett glas rött vin


Vi träffade en norsk tjej där, hon skulle gå genom HELA Norge. Hon hade varit ute 56 dagar av totalt 90 dagar!!! Hon startade i Lofoten och skulle komma fram till Oslo om ca 40 dagar! Makalöst! Hon berättade ganska mycket för oss om hennes tur vilket var mycket intressant.


Så här fint var det på morgonen när vi vaknade och när vi var på väg hemåt igen!! Totalt vindstilla och solen värmde som det vore sommar!

Morgondimma 


Jag går över hängbron, utsikt mot sylarna

Totalt denna vecka har jag gått totalt 6 mil, och det känns ska jag säga, i både benen, höfterna och i knäna. Jag är helt slut!! men samtidigt är det jätteskönt! Det är inte samma sak att gå 6 mil hemma som i fjällterräng. Här är det upp och ner, fram och tillbaka, över stenar och bäckar, myrar och åar och genom kalfjäll och djupa dalar! Pust! =)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 juli 2016 20:25

Nu är det snart två år sedan jag skrev ett inlägg och jag ångrar nu att jag inte fortsatte. Satt igår och läste gamla blogginlägg och det var så kul att läsa. Det är ju min dagbok, en bok där jag öppet delar med mig av min vardag tillsammans med nära...

Av Lina - 27 oktober 2014 22:09

Vi har lite bråttom nu att hinna med det sista innan dess. Vi har, läs Erik, jobbat på bra utomhus. Dräneringen är klar och nu bygger vi gabioner och fyller upp med grus så det blir en fin gårdsplan. Nu är dessa bilder några dagar gammal så det har h...

Av Lina - 17 augusti 2014 20:26

Här är vi sommaren 2014

Av Lina - 21 juli 2014 19:18

Tänkte skriva några rader om vad vi hittills har gjort i sommar. Som jag skrev i förra inlägget så håller vi mest på med att renovera huset. Har grävt runt hela kåken och dessutom rivit en del av källarväggen. Nu har Erik murat upp den igen och det ä...

Av Lina - 11 juli 2014 22:11

Jo, vi är mitt i en dränering av huset. Inte nog med det så har vi (läs Erik) rivit källarväggen också. Den var i så dåligt skick på ena sidan av huset så det fick rivas och byggas nytt. Har rivit ut gamla "badrummet" också. Trappen ska få en lite re...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards